Pierwszy w Polsce podręcznik dla niezależnych twórców gier!

Merlin Publishing wydawnictwo działające w grupie Merlin SA. w maju wydało swoją pierwszą książkę – „Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier” autorstwa Richarda Hill-Whitalla. Książka miała premierę na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie. Ta pozycja to kompletny przewodnik dla młodych twórców gier niezależnych marzących o karierze w branży tworzenia gier wideo!

Książka jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój branży gier wideo. Tworzenie gier przyciąga coraz więcej młodych osób, chcących zrobić karierę w gamingu. Każdego dnia w mediach publikowane są informacje o aplikacjach sprzedawanych w milionowych nakładach i przynoszących ich twórcom krociowe zyski. Otwarty rynek dystrybucji cyfrowej     i platformy takie jak Steam czy GOG dają możliwość dotarcia do milionów klientów na całym świecie i zarabiania na własnej produkcji bez korzystania z pośredników.
Takie przekazy rozbudzają wyobraźnię i zachęcają do tworzenia gier w niezależnych studiach developerskich.  Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier to obowiązkowa lektura dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają własne projekty lub przymierzają się do stworzenia własnej gry i na tym etapie potrzebują praktycznych wskazówek opracowanych przez doświadczonych przedstawicieli branży.

Indie Books

Poradnik w przystępny sposób opisuje wszystkie etapy prowadzenia projektów indie game, od zbierania funduszy, poprzez produkcję, marketing, aż po procesy wydawnicze i kanały dystrybucji. Książka zawiera przykłady najciekawszych projektów gamingowych oraz wywiady z przedstawicielami niezależnych devteamów. Doświadczeni twórcy zdradzają czytelnikom sekrety swoich projektów i udzielają rad, jak uniknąć typowych błędów początkującego developera.

Polskie wydanie uzupełniono o dodatkowy materiał poświęcony rodzimym studiom – 11bit studios, twórców bestsellerowej gry This War of Mine oraz Flying Wild Hog, autorów gry Shadow Warrior 2.
Wybór tego tytułu do porfolio Merlin Publishing jest nieprzypadkowy. Twórcy wydawnictwa związani przez lata z dystrybucją gier dostrzegają potencjał i zapotrzebowanie rynku na tego typu pozycję.

Polskie gry odnoszą sukcesy na całym świecie, w kraju coraz więcej uczelni i organizacji zajmuje się edukacją przyszłych twórców gier, brakuje natomiast polskiej lektury, która pozwoliłaby na samodzielne zgłębienie tematu. W to miejsce doskonale wpasowuję się nasza książka.” – mówi Michał Gembicki, CEO Merlin Publishing.

„Zacząć tworzyć grę jest łatwo, ale doprowadzić ten proces do końca, jest bardzo, bardzo trudno.”- to słowa Macieja Miąsika, polskiego twórcy gier, producenta, programistę i weterana polskiej branży gier komputerowych, który przygotował przedmowę do polskiego wydania podręcznika. – „Jak gry kończyć, to temat wielu innych dzieł, ale niniejsza książka pozwoli Czytelnikom rozwiązać wiele z podstawowych problemów początkującego twórcy, pozwalając mu skupić się na tym, co najtrudniejsze – na skutecznej realizacji swojego pomysłu, zakończonej sukcesem w postaci gry, którą będą cieszyć się gracze” – dodaje.

Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier” autorstwa Richarda Hill-Whitalla polecają
Game Dev School, 1ndie World, Magazyn Pixel oraz targi Poznań Game Arena.
1% przychodu ze sprzedaży tej książki zostanie przekazany na wspieranie polskich twórców gier niezależnych.

Książka została zaprezentowana na warszawskich targach książki na stoisku Merlin Group w dniach 18-21 maja, a w księgarniach pojawiła się 30 maja. Już teraz można zamówić książkę na Merlin.pl  lub na cdp.pl